Boze klanten na faillissement Welikefashion

AMSTERDAM – Klanten van modewinkel Welikefashion willen hun geld terug. Vorige week werd de website Welikefashion.com failliet verklaard en inmiddels is ook de winkel aan de Van Baerlestraat leeggehaald. Gedupeerden kunnen zich melden bij curator Bartels: “Ik ga kijken wat de opties zijn. Maar als er geen geld meer is, krijgen de mensen ook niets.”

Het leegstaande pand van Welikefashion aan de Van Baerlestraat. (Foto: Susan Blanken)
Het leegstaande pand van Welikefashion aan de Van Baerlestraat. (Foto: Susan Blanken)

Via verschillende sociale media proberen mensen hun geld terug te krijgen of al betaalde bestellingen alsnog te ontvangen. Ze krijgen geen reactie, of een bericht dat ze de curator maar moeten benaderen. Nadia schrijft: “Vreselijk! Ik krijg nog heel veel geld terug van retouren… Dat zie ik natuurlijk nooit meer terug.” Ex-eigenaresse Heleen Schouwenaar: “Het liefst zou ik iedereen betalen. Maar het lot van de gedupeerden ligt niet meer bij mij.”

Volgens interieurwinkel Hillen, die ernaast gevestigd is, was de winkel, die in 2008 geopend werd, van de een op de andere dag weg. “We hebben niets gehoord over de toedracht van hun vertrek”, aldus een medewerkster van Hillen. Heleen Schouwenaar: “De aandeelhouders trokken zich terug omdat er te weinig omzet werd gedraaid. Zonder financiering houdt het snel op.” Volgens Bartels hebben zich nog geen partijen gemeld voor een doorstart. “Maar ik ben aan het kijken of er mogelijkheden zijn.”

Ook de Kamer van Koophandel meldt het faillisement van de in 2003 opgerichte Netalsindefilm B.V, de b.v. van WelikeFashion. Op de deur van het verlaten pand hangt een briefje met de melding dat de winkel gaat verhuizen, maar nog geen alternatief adres heeft. Er staat een telefoonnummer bij vermeld, maar daar wordt niet opgenomen. Heleen Schouwenaar: “Iedereen is ontslagen, dus bellen heeft geen zin. Dat briefje moet nog worden weggehaald.”

In 2009 kreeg Welikefashion een nieuw bestuur en werden nieuwe investeerders aangetrokken om het merk op de internationale markt te verkopen.