Modebedrijf Brand (R)evolution wil groeien

Image by: Brandrevolution.nl
Image by: Brandrevolution.nl

Amsterdam – Van zes naar 120 afnemers. En dan ook nog een eigen kledingmerk op de markt brengen. Distributiebedrijf Brand (R)evolution heeft grootse plannen voor dit jaar. Het bedrijf dat is opgericht door de twee vriendinnen Patricia van der Neut (26) en Silvana Naipal (31) verkoopt sinds eind vorig jaar drie Amerikaanse modemerken voor vrouwen op de Nederlandse markt.

Het aanbod bestaat onder andere uit jaren 1940-’50-jurkjes, rokjes en tops.  “Het is niet echt één stijl, er is voor ieder wat wils,” zegt Van der Neut. De prijzen variëren per merk. Kledingstukken van LA Made kosten minder dan honderd euro, de prijs van een jurkje, top of rok van Stop Staring! en Voom ligt tussen de 140 en 250 euro.

Het bijzondere aan Brand (R)evolution is volgens Naipal dat het bedrijf zich bezighoudt met zowel PR als sales. “Geïnteresseerden kunnen de kleding gelijk bestellen. Dat bespaart de klant de kosten van een apart PR-bureau.”

Brand (R)evolution is nog klein, maar wil snel groeien. De vorige collectie liep moeilijk, omdat de verkoop pas op de helft van het modeseizoen van start ging. “Op dit moment zijn er zes winkels die een bestelling hebben gedaan. Maar we hebben veel afspraken staan. We hopen tegen het einde van het jaar 120 verkooppunten te hebben voor onze merken,” zegt Van der Neut.

Om dit te bereiken begonnen de twee ondernemers deze maand hun merken actief te promoten bij winkels en boetieks. Op 9 januari was de aftrap met een ‘fashionshow on ice’ op de bevroren Keizersgracht. Ook voor de Amsterdam Fashion Week die eind deze maand plaatsvindt, is een stunt gepland. Wat deze inhoudt, wil Naipal nog niet kwijt.

De dames worden bij alles wat ze doen gevolgd door een televisiecamera. Naipal: “Er wordt een serie gemaakt over hoe wij het hele bedrijf opzetten. We weten nog niet op welke zender, maar waarschijnlijk wordt het na de zomer uitgezonden.”

Het idee voor een eigen merk ligt er, maar moet nog uitgevoerd worden. Het wordt tegen het eind van dit jaar op de markt gebracht. “Het is een basiscollectie met musthaves; stukken die je in de kast moet hebben liggen,” vertelt Van der Neut.  Deze collectie wordt aangevuld met nieuwe kleding die elk seizoen wisselt. De prijzen zijn tot tweehonderd euro. “Voor tweehonderd euro heb je een mooie jas,” aldus Van der Neut.